Οι αρχηγοί της πυροσβεστικής του Ηνωμένου Βασιλείου προειδοποιούν το κοινό για τον τεράστιο κίνδυνο πυρκαγιάς που ενέχουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Η εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει να απαγορεύσει τα νέα οχήματα βενζίνης και ντίζελ. Όπως είναι γνωστό, η ΕΕ, σε συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο, επεξεργάζεται επίσης αυτά τα σχέδια.
Σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Αρχηγών Πυροσβεστικής (NFCC), την επαγγελματική φωνή της βρετανικής πυροσβεστικής και διάσωσης, τα κατεστραμμένα οχήματα μπορεί να εκραγούν και οι φλόγες να αναζωπυρωθούν ξανά λίγες μέρες μετά την υποτιθέμενη κατάσβεσή τους. Οι φλόγες μπορούν επίσης να απελευθερώσουν τοξικές αναθυμιάσεις και ακόμη και το νερό που χρησιμοποιείται για την κατάσβεση πυρκαγιών ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να είναι τοξικό και να μολύνει το περιβάλλον.
Σε μια δήλωση προς τους βουλευτές, το NFCC ζήτησε να τοποθετηθούν προειδοποιητικές πινακίδες σε σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα.
«Είναι υψίστης σημασίας να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση ότι τα ηλεκτρικά οχήματα τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές και δυνητικά εκρηκτικές πυρκαγιές εάν αποτύχουν ή καταστραφούν (μηχανικά ή ηλεκτρικά) ή εκτεθούν σε υπερβολική ζέστη.
«Η θερμική διαφυγή μπορεί να οδηγήσει στο σχηματισμό τοξικών αναθυμιάσεων και αερίων όπως το μονοξείδιο του άνθρακα, το υδροφθόριο και το υδροχλώριο.
Οι πυρκαγιές σε ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μια νέα πρόκληση για τις πυροσβεστικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Η καταπολέμησή του απαιτεί μεγάλες ποσότητες νερού και η φωτιά μπορεί να αναζωπυρωθεί ξανά ώρες και μερικές φορές μέρες αργότερα.
«Το πυροσβεστικό νερό που έχει μολυνθεί με χημικές ουσίες από τις πυρκαγιές των μπαταριών είναι επικίνδυνο για το περιβάλλον».
Υπάρχει ένας αριθμός μελετών για τη θερμική εκφόρτιση της μπαταρίας και το σχηματισμό τοξικών αναθυμιάσεων και αερίων που καταλήγουν σε παρόμοια συμπεράσματα, όπως το Liming Yuan 2020.
Το NFCC τόνισε την κρίσιμη σημασία της παροχής πληροφοριών για την ασφάλεια στο κοινό: «Το κοινό πρέπει να λάβει σαφέστερες πληροφορίες σχετικά με την αναφορά σφαλμάτων στα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν επίσης να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τα προειδοποιητικά σημάδια πυρκαγιάς ηλεκτρικού οχήματος και τι πρέπει να κάνετε εάν υπάρχει υποψία ή συμβεί πυρκαγιά ηλεκτρικού οχήματος.»
Τα σχόλια έγιναν σε γραπτή υποβολή προς τους βουλευτές που εξετάζουν την πρόοδο όσον αφορά την εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Η κυβέρνηση των Εργατικών σχεδιάζει να τερματίσει την πώληση νέων αυτοκινήτων που κινούνται αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2030, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση των Συντηρητικών καθυστέρησε την απαγόρευση μέχρι το 2035.
Όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά πρέπει επίσης να είναι 100% χωρίς εκπομπές έως το 2035, εκτός φυσικά από τις εκπομπές ρύπων και τη μαζική περιβαλλοντική ζημιά που προκαλούνται από την παραγωγή και την εξόρυξη λιθίου και μετάλλων σπάνιων γαιών.
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου λέει ότι θα επιτύχει τον στόχο της να εγκαταστήσει τουλάχιστον 300.000 σημεία φόρτισης έως το 2030. Ωστόσο, σύμφωνα με την Υπηρεσία Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, αυτό θα εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερο από τις απαιτήσεις, καθώς χρειάζονται έως και 730.000 σημεία φόρτισης.
Τα ηλεκτρικά οχήματα συχνά παίρνουν φωτιά χωρίς προφανή λόγο, όχι μόνο κατά τη φόρτιση. Οι πυρκαγιές αυτές προκάλεσαν τεράστιες ζημιές σε πολυκατοικίες, υπόγεια γκαράζ, εμπορικά κέντρα και ιδιωτικές κατοικίες με εντοιχισμένα γκαράζ.
Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο παρακάτω βίντεο:
Αφήστε μια απάντηση