Η Porsche έχει υποστεί τεράστια πτώση στις πωλήσεις της. Τώρα, μια στρατηγική αναδιάρθρωση έχει ως στόχο να βγάλει το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τη λάσπη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Blume, υποχωρεί από την υποχρέωση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ανακοινώνει νέες επενδύσεις σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πιστεύει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο «έως και τη δεκαετία του 2030» – και πιθανότατα ακόμη και μετά την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ.
Στο δεύτερο τρίμηνο, η Porsche κατέγραψε μια οδυνηρή πτώση κερδών κατά 91% : 154 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με περίπου 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι ελκυστικά για τους καταναλωτές. Στην Κίνα, υπάρχουν ήδη πολύ φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επομένως το ενδιαφέρον για ακριβά οχήματα Porsche έχει μειωθεί σημαντικά εκεί. Στις ΗΠΑ, οι δασμοί δημιουργούν πρόσθετη πίεση: το σχεδιαζόμενο επιχειρηματικό μοντέλο παραπαίει.
Η κριτική για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ αυξάνεται στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή η απαγόρευση έχει προγραμματιστεί να επανεξεταστεί το επόμενο έτος. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, προβλέπει ήδη ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα παραμείνει επίκαιρος και μετά το 2035: Όπως αναφέρει η «Welt» , έχει πλέον ανακοινώσει σημαντικές επενδύσεις σε αυτήν την τεχνολογία. Αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα, καθώς η Porsche θεωρείται στην πραγματικότητα πρωτοπόρος στη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Blume δήλωσε σε συνέδριο ότι βασίστηκαν σε προβλέψεις σχετικά με την αύξηση της ηλεκτροκίνησης, οι οποίες δεν είχαν υλοποιηθεί πλήρως. Με τις σημερινές γνώσεις, «θα μπορούσαμε να είχαμε τοποθετηθεί πιο ευέλικτα μεταξύ κινητήρων καύσης, υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης». Το έθεσε διπλωματικά: Ενώ η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αναπτυχθεί, «η πίτα είναι απλώς σημαντικά μικρότερη». Με άλλα λόγια: Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι περιορισμένη και πολύ μικρότερη από ό,τι θέλουν να μας κάνουν να πιστεύουμε οι πολιτικοί.
Η Porsche απαντά τώρα ρεαλιστικά: Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα παραμείνει βασικό στοιχείο της μελλοντικής γκάμας μοντέλων. Τα 911 και Cayenne θα συνεχίσουν να προσφέρονται ως βενζινοκίνητα ή υβριδικά μοντέλα. Ταυτόχρονα, η Porsche σκοπεύει να επενδύσει σε συνθετικά καύσιμα για να καταστήσει το συμβατικό σύστημα κίνησης πιο βιώσιμο. Η υβριδική τεχνολογία θα αναπτυχθεί επίσης περαιτέρω.
Η πολιτική ώθηση προς την ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται ολοένα και περισσότερο ένα οικονομικό μπούμερανγκ. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την οποία προωθούν οι κυβερνήσεις στις Βρυξέλλες, το Βερολίνο και άλλες, όχι μόνο φτάνει σε τεχνολογικά και υποδομικά όρια, αλλά δεν υποστηρίζεται ούτε από μεγάλα τμήματα του πληθυσμού. Η Porsche δεν είναι ο πρώτος κατασκευαστής που αποστασιοποιείται από την ηλεκτρική ανάπτυξη, αλλά είναι ένας από τους πιο εξέχοντες. Αυτό είναι πιθανό να έχει ένα σηματοδοτικό αποτέλεσμα.


Αφήστε μια απάντηση